Đề cương ôn tập môn Tiếng Anh Lớp 7 - Unit 7 đến Unit 9
Bạn đang xem tài liệu "Đề cương ôn tập môn Tiếng Anh Lớp 7 - Unit 7 đến Unit 9", để tải tài liệu gốc về máy hãy click vào nút Download ở trên.
Tóm tắt nội dung tài liệu: Đề cương ôn tập môn Tiếng Anh Lớp 7 - Unit 7 đến Unit 9

ĐỀ CƯƠNG ÔN TẬP TIẾNG ANH 7 UNIT 7-8-9 A= GRAMMAR UNIT 7 TRAFFIC 1. IT indicating distance Sử dụng “it” làm chủ ngữ để chỉ khoảng cách Ex: It is about 300 meters from my house to the bus stop. 2. Used to Sử dụng “used to” để mô tả một hành động, một thói quen hoặc một việc xảy ra thường xuyên trong quá khứ nhưng bây giờ không còn nữa (+)S + used to + V ( nguyên mẫu) (-) S+ did not used to + V (nguyên mẫu) (?) Did + S + use to + V ( nguyên mẫu) 3. Pronunciation /e/ và /ei/ Lưu ý Say /sei/ Says /sez/ Said /sed/ UNIT 8 FILMS 1. Tính từ “ed” và “ing” Một tính từ có thể được thành lập bằng cách thêm “ed” hoặc “ing” sau động từ Ví dụ Interest -> interested, interesting Disappoint -> disappointed, disappointing - Sử dụng tính từ đuôi “ed” để mô tả cảm giác, cảm xúc của một ai khi bị một sự việc, vật tác động/ Ví dụ: The film was long, and I was bored ( Bộ phim tác động làm tôi có cảm giác buồn chán) - Sử dụng tính từ đuôi “ing” để mô tả về tính chất của vật việc Ví dụ The film was boring. 2. Từ nối ALTHOUGH, DESPITE/INSPITE OF, HOWEVER, NEVERTHELESS Mặc dù Although/ though/ even though/ much as + mệnh đề Despite / in spite of + cụm danh từ Tuy nhiên Mệnh đề. However/ Nevertheless,(dấu phẩy) mệnh đề 3. Phát âm khi thêm “ed” sau động từ /t/ sau các âm vô thanh /ʧ/, /s/, /k/, /f/, /p/, /θ/, /∫/ /d/ sau các âm hữu thanh /id/ sau /t/, /d/ UNIT 9 FESTIVALS AROUND THE WORLD Câu hỏi với H/WH Các từ để hỏi Who, Why, Which, Whose, What, When, Where, How 1. DÙNG VỚI ĐỘNG TỪ “ TOBE” WH+ BE +S + COMPLEMENT ? :BE TUỲ THEO THÌ, COMPLEMENT CÓ THỂ KHÔNG CÓ. EX: What are you doing?, where is she?, when were we silent?....... 2. DÙNG VỚI ĐỘNG TỪ THƯỜNG. WH + DO, DOES/ DID+ S + Vo? EX: Where do you go?, What does she study?, When did they begin?...... 3. ĐỐI VỚI CÁC THÌ HOÀN THÀNH WH + HAS, HAVE/ HAD +S +V3/ED? EX: Why has she gone to school?, What had you eaten?........ 4. ĐỐI VỚI “ MODAL VERBS” HAY WILL, SHALL, WOULD, SHOULD( May, can, must, could, might, ought to, have to là modal vers) WH + MODAL VERBS + S + VO? EX: Why must you go?, where may she come?, what can she do?, What will she do?......... 5. HOW How much + N( không đếm được luôn ở số ít) EX: how much money have you got? How many +N( đếm được ở số nhiều) EX: how many students are there in your class? How far: bao xa, how long : bao lâu, how often : mấy lần, thường không, how old : bao nhiêu tuổi Cụm trạng ngữ Sử dụng các cụm trạng ngữ chỉ thời gian, nơi chốn, mục đích để làm rõ nghĩa của câu. - Cụm trạng ngữ chỉ thời gian: Last December, every year.. - Cụm trạng ngữ chỉ nơi chốn: In HCMC, at home - Cụm trạng ngữ chỉ much đích: to say thanks for what they have - Cụm trạng ngữ bổ sung: with apricot blossoms. 3. Pronunciation : 2 syllables Danh từ, tính từ: nhấn âm 1 Động từ: nhấn âm 2 B- PRACTISE Unit Test yourself 7, 8, 9 I. Choose the word that has the underlined part pronounced differently from the others 1. A. played B. traveled C. planned D. watched 2. A. buffalo B. unhappy C. pollution D. structure 3. A. collection B. comic C. concert D. volunteer 4. A. bread B. really C. head D. death 5. A. walked B. crowded C. needed D. excited II. Read and complete the sentences. Use the words in the box. There is one example. disappointing annoying surprising moving satisfied 1. We found his behavior.. 2. In spite of his spending millions of dollars on the film, it was 3. We were all.with the service at this hotel. 4. The end of Romeo and Juliet film is quite. 5. His new film is really. You should see it. III. Give the correct form of the words given to complete the sentence. 1. Vesak day is a..festival for those who follow Buddhism. (RELIGION) 2. I think it is a good ..in this circumstance. (CHOOSE) 3. We are having an interview with Mr. Phong, one of the Elephant race.(ORGANISE) 4. The Carnival of Rio de Janeiro is a very...........................................festival. (FASCINATE) 5. Thanksgiving is a..............................................festival held in the USA and some other countries. (SEASON) 6. We have become regular..at Da Lat Flower Festival. (ATTEND) 7. There are a lot of cultural and(ART) activities held as part of this festival. 8. Tet holiday is the most important for Vietnamese people. (CELEBRATE) 9. Hoi Mua Festival is held by people of ethnic .in Phu Yen Province. (MINOR) 10. It is very..to participate in Songkran Water Festival. (JOY) IV. Use the words given and other words, complete the second sentence so that it has similar meaning to the first sentence. Do not change the word given. 1. The film was boring, wasn’t it? INTERSTING The film.. 2. We often played these games when we were small. USED We. 3. What was the price of the first class ticket? PAY How.. 4. What is the distance from the village to the beach? IT How. 5. The teacher was not satisfied with Tam’s essay. SATISFYING Tam’s essay V. Who are these notices for? Mark A, B or C for your answers 1. Roadwork ahead A. Drivers B. Workers C. Customers 2. First class ticket holders only A. People at a museum B. People in a cinema C. People on a train 3. Please fasten your seatbelt A. Students B. Airline passengers C. People in a theatre 4. Please do not talk to the driver A. In your car B. In a shop C. On a bus 5. A. Tyres changed here A. At a garage B. At the cinema C. At a supermarket VI. Read the passage. Find the six mistakes, underline the mistakes and write the correct words. In Christmas Eve everything is rush and bustle. Offices and public buildings closes at one o’clock, but the shops stay open lately. Most big cities, especially London, is decorated with colored lights across the streets and enormous Christmas trees. The main line stations, trains and buses are crowded with people traveling from all parts of the country to be at home for Christmas. In the homes, there is a great air of expectation. The children are also decorate the house with coloured lights. Christmas cards - with the words “A Merry Christmas to You” or “Wishing You a Merry Christmas and Prosperous New Year”, etc - are arranged on shelves, tables and sometimes hung round the walls. VII. Read the following passage and choose the best answer Making a film takes a long time and is very hard work. Writing the story for the film may take many weeks. Filming the story, or shooting the film, often takes at least six months. Actors and camera men work from very early in the morning until late at night. Each scene has to be acted and re-acted, filmed and re-filmed, until it is just fine. Sometimes the same scene has to be acted many times. The film studio is like a large factory, and the indoor stages are very big indeed. Scenery of all kinds is made in the studio. Churches, houses, and forests are all built of wood and cardboard. Several hundred people work together to make one film. Some of these people are the actors and actresses. The director of the film, however, is the most important person in a film studio. He decides how the scenes should be filmed and how the actors should act. Most people go to see a film because they know the film stars are in it. Sometimes the film may be very poor. It is best to choose a film made by a good director. Some famous directors make their films very real; people feel that they themselves are among the people in the films. 1. Shooting a film often takes. A. less than six months B. at least six months C. many weeks D. from early in the morning until late night 2. Some scenes have to be filmed many times because. A. it takes a long time to make a film B. it is often difficult to make them just right C. many people work together D. the film is poor 3. Which of the following is compared to a factory? A. The film studio B. The indoor stage C. The scenery D. A poor film 4. The director of a film A. is always an actor B. makes the scenery C. is a film star D. says how each scene should be filmed 5. We should choose a film which. A. has actors we know B. seems very real C. takes a long time to make D. is made by a good director 6. Which of the following statements is NOT true? A. Writing the story for the film is a part of making a film. B. The indoor stages in the film studio are very big. C. All of the people in film making are actors and actresses. D. Shooting the film often takes many months. 7. The best title for the passage is "________ ". A. Writing the Story B. Actors and Actresses C. A Director D. Making a Film UNIT 10: SOURCES OF ENERGY Thì tương lai tiếp diễn Diễn tả một sự việc ĐANG xảy ra tại một thời điểm xác định trong TƯƠNG LAI (+)S + will be+ V-ing (-) S+ will not be + V-ing (?) Will + S + be + V-ing? Will not = won’t Will = shall ( sử dụng cho chủ ngữ I, We) Bị động của thì tương lai đơn (+)S + will be+ V3 (-) S+ won’t be + V3 (?) Will + S + be V3? - Sử dụng thể bị động khi tân ngữ của câu không quan trọng hoặc không biết ai là người thực hiện hành động, nếu người thực hiện vẫn quan trong thì thêm sau “by” - Sử dụng thể bị động khi muốn nhấn mạnh vật, việc được tác động. Pronunciation 3 syllables UNIT 11: TRAVELLING IN THE FUTURE Will (review) Sử dụng will để đưa ra một dự đoán trong tương lai. Đại từ sỡ hữu Subject Pronouns I YOU WE THEY HE SHE IT Possessive Adjectives MY YOUR OUR THEIR HIS HER ITS Possessive Pronouns MINE YOURS OURS THEIRS HIS HERS ITS Đại từ sở hữu dùng để thay thế cho tính từ sở hữu và danh từ khi không muốn lặp lại danh từ. Ex: It’s my book ===> It’ s mine.(= my book) ----They' re her keys ===> They' re hers.(= her keys) Như vậy ta phải nói danh từ đó trước rồi mới thay thế. Lưu ý, vì đại từ sở hữu đã thay thế danh từ nên sẽ không bao giờ có danh từ sau đại từ sở hữu. Ex: My father is tall. Theirs (= their father) is short. Ngữ điệu trong câu hỏi Câu hỏi Yes/No: Lên giọng ở cuối câu. Câu hỏi H/ WH: hạ giọng ở cuối câu. Câu hỏi đuôi: hạ giọng cuối câu đề tìm kiếm sự động tình Lên giọng ở cuối câu để hỏi. UNIT 12 AN OVERCROWDED WORLD So sánh số lượng Little -> less Few -> Fewer Many ,much -> more Số lượng Ít hơn: S+ V+ less + N (không đếm được) S+ V+ fewer + N ( đếm được) Số lượng nhiều hơn: S+ V+ more ( danh từ đếm được và không đếm được) Câu hỏi đuôi Lưu ý Câu giới thiệu khẳng định, phần hỏi đuôi phủ định. Câu giới thiệu phủ định, phần hỏi đuôi khẳng định Phần đuôi chỉ sử dụng các đại từ : I, you, we, they, he, she, it, there Phần đuôi luôn ở dạng viết tắt Các trường hợp cụ thể Hiện tại đơn với TO BE: - he is handsome, is he? = Anh ấy đẹp trai, đúng không? – You are worry, aren’t you? = Bạn đang lo lắng, phải không? Hiện tại đơn động từ thường: mượn trợ động từ DO hoặc DOES tùy theo chủ ngữ - They like me, don’t they? – she loves you, doesn’t she? Thì quá khứ đơn với động từ thường: mượn trợ động từ DID, quá khứ đơn với TO BE: WAS hoặc WERE: - He didn’t come here, did he? – He was friendly, was he? Thì hiện tại hoàn thành hoặc hiện tại hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAVE hoặc HAS - They have left, haven’t they? – The rain has stopped, hasn’t they? Thì tương lai đơn - It will rain, won’t it? Nhấn âm ( review) 5 NGUYÊN TẮC – 2 LƯU Ý NGUYÊN TẮC 1: 2 âm tiết Danh từ, tính từ: 1st Động từ: 2nd Nếu động từ tận bằng các ấm “ngắn” và “nhẹ” : ow, el, er thì nhấn âm còn lại NGUYÊN TẮC 2: 3 âm tiết Danh từ, tính từ : 1st Động từ: Các động từ 3 âm tiết có âm tiết cuối chưa nguyên âm dài hoặc nguyên âm đôi hoặc kết thúc nhiều hơn một phụ âm thì âm tiết đầu nhận trọng âm. Nếu âm tiết cuối chứa nguyên âm ngắn ow, el, er hoặc kết thúc không nhiều hơn một nguyên âm thì âm tiết thứ 2 sẽ nhận trọng âm. NGUYÊN TẮC 3: Từ ghép Danh từ, tính từ: 1st Động từ: 2nd NGUYÊN TẮC 4: từ 3 âm tiết trở lên Nhấn âm thứ 3 từ sau tính đến trước. NGUYÊN TẮC 5: HẬU TỐ. Các từ chứa các hậu tố sau đây âm nhấn rơi vào âm trước nó. ic ical sion tion aphy ogy ity Economic Economical Succession Suggestion Photography Biology Able -> ability acy ian id ible ish tial ious Democracy Musician Stupid Possible Foolish Confidential hilarious LƯU Ý Lưu ý 1: các hậu tố không ảnh hưởng đến âm nhấn của từ: Lưu ý 2: các hậu tố nhấn trọng âm Able Ly Less Ing D En Ment Full Ain Oo Ee Eer Ese Ette Esque End Ique Mental
File đính kèm:
de_cuong_on_tap_mon_tieng_anh_lop_7_unit_7_den_unit_9.doc